bezbednost

Austrijski "Radlobby" na sudu potvrdio: biciklisti legalno na sredini puta

 Austrijski sud potvrdio biciklističkoj organizaciji "Radlobby" (biciklistički lobi) da biciklisti u Austriji imaju pravo da obilaze parkirano vozilo na bezbednoj udaljenosti. Sud je u postupku zaključio da je udaljenost od 1,2 do 1,8 metara dovoljna da biciklisti izbegnu opasnost od udaranja u vrata koja putnici parkiranih vozila otvaraju i da mogu u tim uslovima da voze i sredinom saobraćajne trake.

Istraživanja o efikasnosti kaciga za bicikliste pala u vodu

Ilustracija (Foto: ECF) Novo istraživanje Tea Zigersa iz Holandije je po svemu sudeći ubacilo mačku među golubove kada su u pitanju istraživanja o kacigama za bicikliste. Holandski istraživač i zagovarač Teo Zigers je istupio sa zanimljivim istraživanjem koje bi moglo da nas navede na zaključak da imamo veoma slabe životne dokaze za efektivnost biciklističke kacige u prevenciji povreda glave.

Angela Merkel: Što više biciklista, to su bezbedniji

Angela Merkel na Winora štandu (Foto: ECF) U sredu 28. avgusta, nemačka kancelarka Angela Merkel zvanično je otvorila Eurobike, najveću biciklističku trgovinsku izložbu u Evropi, prvu za nemačku čelnicu vlade. Obrativši se više od 10.000 prisutnih na izložbi, Merkelova je rekla da je Nemačka "biciklistička nacija". Takođe je istakla da što je više biciklista na ulicama, bezbedniji su - što je "razlog da se poveća udeo bicikliranja". "Prisustvo Angele Merkel na Eurobike je veliki dan za zagovaranje biciklizma", izjavio je Burkhard Stork, izvršni direktor nemačke članice Evropske biciklističke federacije ADFC.
 

 

Osvetljenje biciklista

Pravilno osvetljen bicikl povećava bezbednost bicikliste u saobraćaju. Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima propisuje da su biciklisti u obavezi da imaju upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno na zadnjoj strani bicikla prilikom kretanja noću i u uslovima smanjene vidljivosti. Prema istraživanju volontera Novosadske biciklističke inicijative (NSBI)  u oktobru prošle godine tri četvrtine biciklista u Novom Sadu nepravilno je osvetljeno.

Na uzorku od preko 200 biciklista koji su u uslovima noćne vožnje i smanjene vidljivosti saobraćali, samo je četvrtina njih bila opremljena kompletnim osvetljenjem. U udruženju  NSBI smatraju da suština pravilnog osvetljenja odnosi se kako na bezbednost bicikliste u saobraćaju, tako i na stepen komfora koji biciklista uživa u vožnji. – Sa jedne strane, biciklista je uočljiv drugim učesnicima u saobraćaju, a sa druge strane on sam ima bolju vidljivost dok vozi. Bolja vidljivost noću i u uslovima smanjene vidljivosti psihološki omogućava ugodniju vožnju, jer se biciklista ne napreže toliko i nije pod stresom. U nekim situacijama bez pravilnog osvetljenja je noćna vožnja praktično nemoguća i izuzetno opasna – rekli su u tom udruženju.

Bezbedno, efikasno i legalno za bicikliste

Najava o izradi novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima je zatekla bicikliste relativno spremne – u roku od tri meseca, svoje predloge su predali (direktno ili indirektno) biciklistički savezi, klubovi i udruženja.

Radna grupa ministarstva saobraćaja je davala različite najave povodom najavljivanih izmena, poput dozvoljenog parkiranja na trotoaru, veće odgovornosti putara, nove sisteme obuke u auto-školama i slično.

Neki mediji iznose da uprkos hvalama na račun prethodnog zakona, koji nije doživeo ni potpunu primenu (zbog izostalih pravilnika), činjenica da eksperti predlažu izmenu i unapređenje više od 20% zakonske materije daje povod donošenju novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. U istim tekstovima se navodi i da će nova saobraćajna politika ne samo povećati priliv u budžet od saobraćajnih kazni, već i smanjiti gubitke osiguravajućih društava.

Sugestije biciklista

Prve sugestije biciklista krenule su već sredinom januara 2013. godine. NSBI je u januaru na svom sajtu objavila skromnu radnu verziju sugestija uz očekivanje povratnih informacija. U međuvremenu, beogradsko udruženje “Ulice za bicikliste” i šabačko udruženje “Vozi Ulice” izašli su u javnost sa svojim sugestijama. Sugestije su grupisane u situacije bezbednog preticanja biciklista, kretanja i pitanja tehničke ispravnosti bicikla.

Subscribe to bezbednost