saobraćaj

Švedska: u bezbednosti saobraćaja izostavljeno javno zdravlje

 

Švedski savet za bezbednost saobraćaja u aktivnoj i održivoj mobilnosti predstavio je novu kampanju javnog zagovaranja aktivnog transporta "Moving Beyond Zero". Seminar je otvorila Švedska ministarka za životnu sredinu Karolina Skog koja je navela da je vreme da "Vizija nula" ode u budućnost. "Ukoliko roditelji oklevaju da puste dvanaestogodišnjaka napolje, često su u pitanju spoljni faktori kao što je saobraćajno okruženje." Ministarka je predstavila nove nacionalne strategije koje doprinose većem korišćenju bicikla, javnom zdravlju i boljem građanskom okruženju. Javno zdravlje i kvalitet života dobiće veću ulogu u bezbednosti saobraćaja i socioekonmskim modelima prema kojima se procenjuju inicijative za infrastrukturni razvoj. 
 

Šesta sednica RG za biciklizam: rent-a-bike, parkinzi, ivičnjaci...

U prostorijama Gradske uprave za saobraćaj i puteve 15. maja održana je šesta sednica gradske Radne grupe za biciklizam. Na sednici je bilo reči o gradskom sistemu iznajmljivanja bicikala i mogućim unapređenjima, projektnoj dokumentaciji za biciklističke staze, parkinzima za bicikle, obaranju ivičnjaka i međunarodnoj konferenciji Velo City 2017 u Holandiji.
 

Austrijski "Radlobby" na sudu potvrdio: biciklisti legalno na sredini puta

 Austrijski sud potvrdio biciklističkoj organizaciji "Radlobby" (biciklistički lobi) da biciklisti u Austriji imaju pravo da obilaze parkirano vozilo na bezbednoj udaljenosti. Sud je u postupku zaključio da je udaljenost od 1,2 do 1,8 metara dovoljna da biciklisti izbegnu opasnost od udaranja u vrata koja putnici parkiranih vozila otvaraju i da mogu u tim uslovima da voze i sredinom saobraćajne trake.

Biciklom noću: poziv za volontere

Novosadska biciklistička inicijativa raspisuje poziv za učešće 20 mladih u projektu "Biciklom noću". Mladi će prilikom realizacije programa učestvovati u izradi motivacionog postera za bicikliste, steći će znanja o bezbednosti biciklista, ličnoj bezbednosti u saobraćaju i osnovna znanja o "policy" rešenjima. U saradnji sa aktivistima/kinjama NSBI i pripadnicima saobraćajne policije će na terenu deliti svetla za bicikl i razgovarati sa biciklistima i biciklistkinjama.

Sudar pešaka i biciklista zbog "Pupinove palate"?

Uprkos apelu Novosadske biciklističke inicijative u toku prezentovanja projekta zgrade prihvatanjem postojećeg projekta tzv. "Pupinove palate" urbanisti i projektanti propustili retku priliku da reše problem uskog grla za biciklističke staze na Bulevaru Mihajla Pupina. Nepoznato je da li je moguće ovaj problem efikasno rešiti nakon izgradnje kompleksa i kako i kada bi to bilo učinjeno.

 

 

Biciklistima delili besplatna svetla

Novosadska biciklistička inicijativa je protekle večeri oko 21 čas na Sunčanom keju kojim se kreće veliki broj biciklista, sugrađanima koji su vozili neosvetljene bicikle delila besplatna svetla. Akcija je deo kampanje „Biciklom noću“ posvećene bezbednosti biciklista u uslovima vožnje bicikla noću i pri smanjenoj vidljivosti, podržane od strane Hajnrih Bel fondacije. Reakcije biciklista su mahom bile pozitivne. Ipak pojedini biciklisti su izjavili da su već bili kažnjavani od strane policije zbog neosvetljenosti, ali da su odlagali kupovinu svetla, dok su neki čak mislili da je u pitanju skrivena kamera.

Biciklistički superput u Londonu: 1.200 biciklista na sat!

Sudeći po prvim rezultatima posmatranja, svega par nedelja nakon otvaranja, biciklisti nadmašuju u brojnosti sva ostala vozila na londonskoj istok-zapad biciklističkoj superputnoj ruti. Preliminarni rezultati posmatranja govore da oko 1.200 ljudi na biciklima koristi tek izgrađen istok-zapad biciklistički superput u jutarnjim i večernjim "špicevima", svega tri nedelje nakon što je otvoren. Ovo je više nego što se koristi isti put od strane motornih vozila, tvrdnja je vladine agencije Transport za London (TfL). Na sever-jug ruti biciklisti takođe nadmašuju u brojnosti druga vozila pri prelasku Blackfriar mosta.

Kako voziti bicikl po snegu?

Svakodnevnu zimsku vožnju bicikla u Novom Sadu praktikujem poslednjih 7 ili 8 godina. Zašto nisam to ranije radio? Razlozi su verovatno isti kao i kod drugih ljudi,  pre svega predrasude i stavovi okoline. Iza svega ipak stoji jedna jednostavna činjenica: nikad do tada nije mi ni palo na pamet da probam. Nakon što sam probao pitanje je bilo samo "zašto ovo nisam ranije uradio?". Zato evo nekoliko saveta za one koji se tek okušavaju u novom vidu zimske mobilnosti:

Pages

Subscribe to saobraćaj