svetlo

Belo napred, crveno svetlo nazad - da, ali zašto?

Neosvetljene bicikliste vozači zovu “kamikaze” ili “nindže”. Sa druge strane biciklisti obično smatraju da ako i sami vide noću da je to dovoljno da budu bezbedni. Noću i u uslovima slabe vidljivosti imamo zakonsku (i zdravorazumsku) obavezu da koristimo napred belo, a nazad crveno svetlo na biciklu. Pitanje je - zašto baš te boje? Prvi i najčešći odgovor je vrlo jednostavan - ovim bojama se razlikuje smer kretanja i pozicija vozila (šta je prednji, a šta zadnji deo). Ima i nekoliko drugih, praktičnih razloga - koliko su bitni prosudite sami.

Saobraćajna policija proverava osvetljenost biciklista

Saobraćajna policija u Novom Sadu najavila je pojačanu kontrolu osvetljenosti biciklista i biciklistkinja u četvrtak i petak. Akcija pojačane kontrole dvotočkaša u Novom Sadu biće sprovedena u intervalu od 17 do 23 sata ukoliko budu povoljni vremenski uslovi, a naročito će se pridavati pažnja osvetljenosti biciklista.

Biciklisti treba da osvetle svoje dvotočkaše crvenim svetlom sa zadnje i belim svetlom sa prednje strane. Nepoštovanje ove obaveze sankcionisano je kaznom u visini od 3.000 dinara. Montažna svetla za bicikle (u kompletu sa baterijama) je moguće nabaviti već po ceni od 250 dinara.

Tri četvrtine novosadskih biciklista nepravilno osvetljeno

Prema istraživanju koje su obavili volonteri Novosadske biciklističke inicijative (NSBI) na ulicama Novog Sada u sredu, ustanovljeno je da je tri četvrtine biciklista nepravilno osvetljeno.

Uzorak je napravljen na tri lokacije (Bulevar Jovana Dučića, Bulevar Oslobođenja, Kej) u trajanju od 19:00 do 21:00 h. Kako je evidentirano od preko 200 biciklista koji su u uslovima noćne vožnje i smanjene vidljivosti saobraćali, 54% je bilo potpuno neosvetljeno, dok je svega četvrtina biciklista bila opremljena kompletnim osvetljenjem. U uslovima noćne vožnje na biciklu se našlo dve trećine muškaraca (64%).

Subscribe to svetlo