Edukativno

12,9 i 14,5 km/h su idealne brzine za vožnju bicikla u gradu

Ovo su takozvane „optimalne tačke“ u okviru kojih se izbegava prekomerno udisanje zagađenog vazduha.

Ukoliko ste vozili bicikl danas bilo kojom brzinom koja je različita od 12,9 km/h (žene) ili 14,5 km/h (muškarci) to i nije bilo baš dobro za vaše zdravlje. Inače, ove brzine su maksimalne brzine kretanja kućnog miša ili praseta.

Istraživanja o efikasnosti kaciga za bicikliste pala u vodu

Ilustracija (Foto: ECF) Novo istraživanje Tea Zigersa iz Holandije je po svemu sudeći ubacilo mačku među golubove kada su u pitanju istraživanja o kacigama za bicikliste. Holandski istraživač i zagovarač Teo Zigers je istupio sa zanimljivim istraživanjem koje bi moglo da nas navede na zaključak da imamo veoma slabe životne dokaze za efektivnost biciklističke kacige u prevenciji povreda glave.

Argumenti protiv OBAVEZNOG nošenja svetloodbojnih prsluka - stavovi regionalne CIVINET mreže

U cilju informisanja zainteresovane i stručne javnosti, te podsticanja argumentovane i otvorene debate, o predlozima Nacrta za izmenu zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, obratili smo se za mišljene predstavnicima „CIVINET Slovenija-Hrvatska“  mreže. “CIVINET Slovenija-Hrvatska” je regionalna mreža gradova i ostalih relevantnih aktora koja je posvećenja implementaciji integralnih strategija za čistiju i održiviju urbanu mobilnost i broji 44 člana. Kao takva, ova mreža ima za cilj razmenu znanja, informacija i iskustva među svojim članicama.

Da li će nošenje svetloodbojnih prsluka biti obavezno?

Ako se određeni predlog izmene Zakona o bezbednosti u saobraćaju prihvati, moraćmo da nosimo fluorescentne prsluke dok vozimo bicikl po gradu ili selu noću.

Novi tekst Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u svom Članu 28, predlaže dodavanje novog stava: „Vozač bicikla, odnosno mopeda, mora za vreme vožnje noću, odnosno u uslovima smanjenje vidiljivosti nositi svetloodbojni prsluk“. Formulacija novopredloženog stava jasno implicira obavezno nošnje svetloodbojnih prsluka tokom noćne vožnje u naseljenim sredinama

Belo napred, crveno svetlo nazad - da, ali zašto?

Neosvetljene bicikliste vozači zovu “kamikaze” ili “nindže”. Sa druge strane biciklisti obično smatraju da ako i sami vide noću da je to dovoljno da budu bezbedni. Noću i u uslovima slabe vidljivosti imamo zakonsku (i zdravorazumsku) obavezu da koristimo napred belo, a nazad crveno svetlo na biciklu. Pitanje je - zašto baš te boje? Prvi i najčešći odgovor je vrlo jednostavan - ovim bojama se razlikuje smer kretanja i pozicija vozila (šta je prednji, a šta zadnji deo). Ima i nekoliko drugih, praktičnih razloga - koliko su bitni prosudite sami.

Oprema za put

Kada je oprema za put u pitanju, postoji mogućnost da nešto nedostaje ili da se spakuju nepotrebne stvari. Ovo se najčešće dešava ukoliko se osoba tek upušta u avanture putovanja biciklom, ako se pre početka pakovanja ne napravi spisak i ako se ne prati vremenska prognoza za dane trajanja puta.

Međutim ni tada ne treba očajavati, jer svaki propust koji se napravi na početku, pomaže prilikom naredne pripreme za put.

Subscribe to Edukativno