Iznajmljivanje bicikla naplatili 317 miliona dinara

Kinezu koji nije zaključao iznajmljeni bicikl kako je predviđeno kada se odvezao na posao, stigao je račun od 21,4 miliona juana (oko 2,7 miliona eura) za putovanje, javio je Daily Telegraph. Bicikl pripada kompaniji Mobike koja je u poslednje vreme počela sa probojem na evropsko tržište.

 

Bicikl se iznajmljuje korišćenjem mobilne aplikacije koja korisniku daje kod, dozvoljavajući otključavanje zadnjeg točka. Korisnici zaključavaju bicikl bilo gde kada završe sa korišćenjem - nešto što je izvesni Wuhana očigledno zaboravio. Usled problema koji kompanija Mobike opisuje kao "mali problem sa aplikacijom", njemu je naplaćeno korišćenje usluge gotovo 2,7 miliona eura. Srećom po gospodina Lija, kompanija je pristala da umanji račun. Portparol kompanije izjavio je: "Veoma mali broj klijenata će se susresti sa ovim problemom i uvek imaju mogućnost da pozovu servisni broj ili prijave bag na aplikaciji. Klijenti ne treba da brinu".

Kineski problemi

Biciklističke šeme bez stanica doživljavaju ogromnu popularnost u Kini. Glavni operateri kao što je Ofo, pokrenuli su iznajmljivanje bicikala u Pekingu 2015. godine, usledili su Mobike iz Šangaja i Obike. Sva tri operatera krenula su u ekspanziju van granica Kine.

Poslednjeg meseca, Obike je pokrenuo šemu u Londonu, ali agresivno širenje koje se svelo na istovar stotina bicikala po gradu je kritikovano od strane lokalnih vlasti i od londonskog komesara za vožnju bicikla i pešačenje, Willa Normana. Operateri ovih šema došli su i u konflikt sa gradskim upravama u Kini.

Prevelik broj bicikala u glavnim gradovima i prosta činjenica da korisnici mogu da ih ostave gde god požele doveli su do toga da su trotoari zakrčeni, dok vlasti troše vreme i resurse da ih uklone.

Izvor: road.cc
Foto: NSBI / Weibo